maandag 3 maart 2008

Coaching / Monique / Caroline

De laatste tijd hoor ik via een dierbare vriendin het een en ander over coachen en wat daarbij zoal komt kijken. Zij is momenteel hard bezig met een studie en het is interessant om vanaf de zijlijn af en toe mee te mogen kijken en luisteren.

Het lijkt me buitengewoon waardevol om mensen via coaching te helpen. Het lijkt me bovendien buitengewoon lastig. Maar dat zijn de dingen die het leven interessant maken, dingen die moeiljk en belangrijk zijn tegelijk...

In dit opzicht kan ik elke vrouw die worstelt met de combinatie werk en privé aanraden om eens een kijkje te nemen op de site van de CIC Company:
http://www.cicompany.nl van Caroline Serré. Zij heeft een speciaal coachingprogramma ontwikkeld om bij te dragen aan de balans tussen moeder zijn en carrière maken.
Door tijd te nemen voor jezelf, door jezelf een goed gesprek met een coach te gunnen kun je ontdekken wat je valkuilen zijn, maar ook waar je kracht ligt. Coachingsessies zijn een manier om dingen te verhelderen en concreet te maken.

Toen ik een jaar of vijf geleden alweer enorm in de knoop zat met de combinatie werk en carrière en doodvermoeid maar vooral ook doodongelukkig rondliep, had ik wel zo'n coach kunnen gebruiken. Inmiddels heb ik mijn weg gelukkig gevonden, maar ik kan me goed voorstellen dat er tal van vrouwen zijn die behoefte hebben aan coaching op dit zeer belangrijke gebied!

Geen opmerkingen: