zondag 2 maart 2008

THUIS

Vrijdag was ik met Thomas in het Haagse stadscentrum. Deze keer besloot ik me aan zijn tempo aan te passen. Gevolg is dat we uren in 1 winkel doorbrachten. Nu was dit bepaaald geen straf want het ging om boekhandel Selexys Verwijs in de Passage en als er één plek is waar ik me als een vis in het water voel dan is het daar wel. Prachtige ruimte, ruim assortiment en de mogelijkheid om tussen de bedrijven door te genieten van koffie, bagels en andere versnaperingen. "Meer moet dat niet zijn" zouden mijn Belgische vrienden zeggen.

We gingen naar huis met twee boeken, Thomas met een boek over surfen en ik met een boek over de combinatie woninginrichting en kinderen opvoeden, twee thema's die me enorm interesseren en die ik zowat voor het eerst gecombineerd zie (overigens ben ik zo iemand die passieve interesse heeft in woninginrichting, ik kijk heel graag naar mooie interieurs maar bij mij thuis ziet het eruit alsof ik in een verhuizing zit). Het boek heet THUIS (oorspronkelijke titel: HOME) en is van de hand van Anita Kaushal.

Als ik terug ben zal ik de gegevens weergeven, maar nu ga ik mijn huis uit, naar buiten, naar de Zandvlakte. Het is de laatste zondag van de voorjaarsvakantie en het mag dan thuis wel aangenaam zijn, de buitenlucht lonkt.

Tot later.

Geen opmerkingen: