vrijdag 16 mei 2008

Radijsje

Sinds kort geniet ik enorm van 'balkontuinieren'. Er is nog ontzettend veel dat ik niet weet, maar ik word helemaal vrolijk van het gehannes met bloemen en planten. Ook vind ik het leuk om plantjes te zaaien. Op dit moment heb ik in de zitkamer allerlei potjes staan waar -als alles goed gaat-radijsjes, tomaten, vergeet me nietjes en papavers moeten gaan groeien.

Bij de radijzen moest ik opeens terug denken aan een weekend dat Thomas en ik doorbrachten met mijn moeder en Sicco in hun tweede huis in Overijssel. Thomas en Sicco hadden in de tuin radijzenzaadjes geplant, er was 1 radijsje uit voortgekomen. Thomas was in het geheel niet teleurgesteld, integendeel. Hij waste het radijsje, kerfde er een vormpje in met een mes, pakte er een toastje bij...en genoot van elke hap. Ik besefte toen, niet voor het eerst, dat ik veel van mijn kind kan leren. Mijn radijsje.

Geen opmerkingen: