maandag 21 april 2008

Kinderkunstkamer


Er zijn, zo las ik onlangs in het Handboek voor schrijvers, twee soorten blogs: 'linkblogs', die verwijzen naar allerlei leuke sites en/of boeken over een bepaald onderwerp en 'lifeblogs' waarin iemand gewag maakt van zijn/haar belevenissen. Eigenwijs als altijd heb ik van mijn blog een combiblog gemaakt. De ene keer valt er wat te lezen over de perikelen hier in huize Kakelbont, de andere keer tip ik jullie over sites en boeken die ik de moeite waard vind.

Vandaag weer een tip:
Bianca Jonker is thuiswerkmama en beeldend kunstenaar. Zij geeeft workshops, organiseert verjaardagspartijtjes en decoreert kinderkamers. Vooral die laatste activiteit neemt nu een grote vlucht.
Vooral combinatieprojecten zijn de moeite waard: kinderen werken dan aan een bepaald thema met zelfgemaakte verf. Bianca verzamelt alle schilderingen en stileert de vormen, waarna ze een compositie maakt die geschikt is voor de uitgekozen wand. Dan brengt ze de decoratie aan op de wand. Altijd worden er op de wand elementen verwerkt waar kinderen mee kunnen spelen, bijvoorbeeld houten objecten waarvan de achterzijde magnetisch wordt gemaakt, dan kunnen de vormen verplaatst worden over de wand. De mogelijkheden zijn schier eindeloos.

Eens kijken naar wat Bianca te bieden heeft? Bianca inzetten voor het decoreren van de kinderkamer? Neem een kijkje op: www.kinderkunstkamer.nl

Geen opmerkingen: