zaterdag 31 mei 2008

Geluk in tweevoud


Sinds kort hebben Thomas en ik er twee nieuwe 'gezinsleden' bij: de puppies Spike en Laïka. Spike is een mannetje met een breed bekje, een echte loebas, vrij relaxed. Laïka is een mooi en pittig beige vrouwtje.
Van tevoren was ik gewaarschuwd. Vrienden en familie zagen (uit bezorgdheid allicht) beren op de weg. "Weet je" vertrouwde mijn jongste zusje me toe "een vriendin van me heeft een pup en ze heeft er best spijt van". "Je hebt het nu al zo druk", zei iemand anders. "Hoe kon je dat nou doen?" vroeg goede vriend/buur Koen. Vriendin M maakte het nog bonter "het is net zoveel werk als een baby, en wat krijg je ervoor terug? Niets! Ik had dit nooit achter je gezocht." Eerlijk is eerlijk, enthousiaste reacties bleven gelukkig ook niet uit, soms ook vrij onverwacht, van mijn stiefvader bijvoorbeeld.

Hoe dan ook, Thomas en ik zijn dolgelukkig met de twee scheetjes. Enig nadeel voor een einzelgänger zoals ik...als je met de pups op straat loopt heb je continu aanspraak. Thomas en ik hebben er drie uur over gedaan om van de Frederik Hendriklaan naar de Witte de Withstraat te lopen vandaag en dat lag niet alleen aan het feit dat ik niet bepaald in topconditie ben. Maar ach, je moet er iets voor over hebben.

Geen opmerkingen: