maandag 7 juli 2008

Dromen


Een paar maanden geleden volgde ik een workshop van Esther Jacobs in samenwerking met Viva over het waar maken van je droom. Wat me toen opviel was de grote onderlinge solidariteit, we waren met een vrij kleine groep vrouwen en waren natuurlijk erg bezig met onze eigen dromen, maar stonden daarnaast ook heel erg open voor de dromen van de andere deelneemsters.


In dit kader wil ik jullie aandacht vestigen op een project van een goede vriendin van mij. Zij is alleenstaande moeder van vier kinderen, maar beklaagt zich nooit. Ze staat altijd voor iedereen klaar, is een uiterst actieve moeder op school, maar zet zich daarnaast ook in voor haar grote groep vrienden, kennissen en buren. Ze is heel dynamisch en beschikt over veel capaciteiten. Zo heeft ze een groot organisatietalent, weet ze mensen enthousiast te maken, kan ze goed een boodschap over brengen en kan ze uitstekend met kinderen om gaan.


Ook zij heeft een droom. Haar droom is een huis in Frankrijk kopen, een land waar ze een deel van haar leven heeft doorgebracht en waar drie van haar vier kinderen geboren zijn. Een land waar je bovendien voor een redelijk bedrag een huis kunt kopen dat groot genoeg is voor haar situatie. In dat huis kan ze dan wonen en werken. Waar ze nu behoefte aan heeft, dat zijn sponsors. Mensen die een bijdrage kunnen leveren aan het tot stand komen van deze droom en die daar dan uiteraard ook voor beloond zullen worden.


Neem eens een kijkje op haar blog:



Voor meer info is het ook mogelijk om naar mij te mailen (vertaalslag@planet.nl), dan stuur ik de correspondentie door.


Geen opmerkingen: