donderdag 4 september 2008

Het mooie mamma manifest

Toen ik onlangs het huis ontvluchtte en (the wind kind of pushed me that way, zullen we maar zeggen) bij boekhandel Selexyz belandde heb ik mezelf getrakteerd op een luchtig boek. Het heet 'Het mooie mamma manifest', is geschreven door Anna Johnson en naar het Nederlands vertaald door Thera Idema.

Vandaag heb ik er voor het eerst in gelezen, en wel tijdens mijn lunchpauze. Vlot geschreven, onderhoudend, geestig. Bovenal ook herkenbaar, zoals de volgende passage:

"Een verstandige moeder probeert altijd een manier te vinden om haar kinderen bezig te houden en tegelijkertijd een paar gestolen momenten voor zichzelf in te lassen. Deze tango, die je danst tussen de momenten van onzelfzuchtige liefde en jezelf wegcijferen, maakt het moederschap en het gezinsleven leuk en emotioneel rijk."


Mooi uitgedrukt, een tango dansen. Klinkt een stuk beter dan de term 'schipperen' die ik altijd gebruik om er precies hetzelfde mee aan te duiden.

Geen opmerkingen: