donderdag 12 maart 2009

Koffiepraat

Één van de nadelen van thuiswerken is dat je geen gesprekken over koetjes en kalfjes voert bij de koffiemachine. Althans...je kunt dit als een nadeel ervaren. Wijlen Margo Verbrugge, die vanuit haar huis een tekstbureau runde maar die vóór die tijd vaak in bedrijven had gewerkt zei ooit: "Of ik het mis, dat gezwam bij de koffie-automaat? Zeker niet!".

Zelf denk ik daar anders over en dit heeft wellicht alles te maken met mijn verslaving aan slap ge...O.H en sterke koffie. Gelukkig zijn er altijd oplossingen en in dit geval ligt de oplossing letterlijk bij mij om de hoek, want daar is een Albert Heijn XL waar je koffie of thee kunt drinken. Toen ik onlangs weer op het vertrouwde knopje van de machine drukte waarschuwde een oudere, beschaafde heer me: "Ik zou het niet doen, hoor, het apparaat moet worden schoongemaakt, wie weet wat voor bacteriën er in zitten." Hij zat iets verderop en had de Telegraaf in zijn hand. "Dank u wel" antwoordde ik, "maar ik neem het risico toch maar. Ik zou u trouwens willen aanraden om de Telegraaf niet meer te lezen, want ook dat lijkt me ongustig voor de gezondheid. Maar als ik vandaag niet lekker ben zal ik eh, aan u denken en het nooit meer doen."
De volgende dag was ik rond hetzelfde tijdstip bij de Appie. De man zat er weer "En, hoe is het gisteren gegaan?" vroeg hij. "Ik moet toegeven, mijn darmen rommelden wat" zei ik en keek tevreden naar de krant die hij voor zich had, de Volkskrant.

Geen opmerkingen: