zaterdag 14 maart 2009

Gieter

Een vermogen heb ik eraan gespendeerd. Aan kinderspeelgoed bedoel ik. De dozen Brio liggen nog op zolder(in afwachting van eventuele kleinkinderen) omdat ik dat werkelijk mooi spul vind. Naast Brio kocht ik Duplo, Lego en K'nex, Kapla, puzzels en spelletjes in tot mislukken gedoemde pogingen mijn zoon 'alles' te geven en natuurlijk ook om mijn schuldgevoelens te bezweren. Ik herinner me echer dat Thomas het meeste plezier beleefde aan spelletjes waar geen speelgoed aan te pas kwam, zoals verstoppertje of het bouwen van een tent met tafels, lakens en stoelen.

Gisteren kwamen Lara en Julie hier logeren. Ze hebben op dit moment geen bad in hun huis en dus besloot ik om van het badritueel een feestje te maken. Er lagen grote badhandoeken klaar en geurige zeepjes, badjassen en een arsenaal aan badspeelgoed (van dolfijnen die zwemmen als je ze eerst opwindt tot educatief verantwoord en fel gekleurd materiaal, ook weinig originele gele badeendjes ontbraken niet). De dametjes hadden alleen maar oog voor een gieter en waren daar tijden mee zoet. De badspeeltjes bleven onaangeroerd.

Geen opmerkingen: