donderdag 19 maart 2009

Vriendschappen



FOTO: mijn stiefvader,afgelopen zomer, bij LA BREDE, het kasteel van Montesquieu...

Vriendschappen die langzaam groeien. Gestaag, maar solide.
Vriendschappen die binnen enkele ogenblikken ontstaan.
Vriendschappen die meegroeien als mensen zich ontwikkelen.
Vriendschappen die levens redden.
Vriendschappen die ontstaan uit pragmatisme en soms ook uit pragmatisme verdwijnen.
Vriendschappen waarin veel wordt gelachen.
Vriendschappen waarin veel wordt gehuild.
Vriendschappen waarin mensen elkaar weinig zien, maar veel aan elkaar denken.
Vriendschappen die je vrolijk maken.
Vriendschappen met gebruiksaanwijzingen, obstakels en hindernissen.
Vriendschappen met ups en downs.
Vriendschappen die uit elkaar spatten.
Vriendschappen die doodbloeden.
Vriendschappen...een onderwerp dat me zo dierbaar is, maar waarover ik me niet goed kan uiten. Dus laat ik Montesquieu aan het woord:"je suis amoureux de l'amitié".

Geen opmerkingen: