zondag 15 maart 2009

Mama is boos

Mama is boos is de titel van een film met Geert de Jong. Deze actrice woont hier overigens om de hoek. Soms kom ik haar in een winkel tegen. Dit nu terzijde...

Uit de meeste berichten in mijn blog valt op te maken dat ik met volle teugen van het moederschap(en ook het af en toe zorgen voor kinderen van anderen)geniet.Dat klopt ook. Het gehannes met kinderen heeft me veel gebracht. Dit wil niet zeggen dat er nooit een vuiltje aan de lucht is. Soms voel ik een mateloze verveling bij het spelen met kinderen, soms vind ik opvoeden enorm vermoeiend. Boos ben ik soms ook. Vandaag nog, toen Thomas weer een afspraak over de hondjes niet nakwam.

In een televisieprogramma(Felderhof?)hoorde ik Dirk Jan Smit van Idols zeggen dat hij het als zijn plicht ziet om te zorgen dat zijn kinderen leuke mensen blijven. Daar hoort bijsturen en nu en dan streng optreden bij. Het is geen eenvoudig aspect van ouderschap vind ik. Juist omdat ik het boos-zijn nogal eens uitstel dreigen de stoppen door te slaan als ik in woede uitbarst.Vanavond was het raak: boze uitbarstingen, krasse taal en het gevoel dat ik zou stikken. Boos was ik, maar ook teleurgesteld. Ook die momenten horen bij ouderschap.

Geen opmerkingen: