zaterdag 12 januari 2008

Voornemens

Ik was voornemens om een goed onderbouwd verhaal te schrijven over goede voornemens. Inspiratie was een artikel van Roos Vonk in Intermediair. Maar ik ben de Intermediair alweer kwijt en heb nu oook geen tijd om lang aan de PC te zitten, het leven roept.

Dus ik maak me er makkelijk van af, met een gedicht (bron: Harley-Davidson, manager magazin 6/98) uit het boek HAAST JE LANGZAAM van Seiwert (aanrader!).

ALS

Als ik mijn leven mocht overdoen, zou ik veel meer fouten maken.
Ik zou me ontspannen.
Ik zou veel gekker doen dan in dit leven.
Ik zou maar weinig weten, maar dat zou ik serieus nemen.
Ik zou meer risico's nemen.
Ik zou meer gaan reizen.
Ik zou meer bergen beklimmen, door meer rivieren zwemmen
en meer zonsondergangen aanschouwen.
Ik zou meer ijs eten en minder sla eten.
Ik zou meer echte en minder ingebeelde problemen hebben.
Je moet wel weten dat ik een van die mensen ben ,
die altijd vooruitziend en verstandig leven,
uur na uur, dag na dag.
Natuurlijk waren er heerlijke momenten,
en als ik nog eens zou mogen leven,
dan had ik meer van die momenten.
Eigenlijk zou ik alleen nog maar van zulke momenten hebben.
Alleen mooie momenten, het ene na het andere.
Als ik mijn leven mocht overdoen,
zou ik bij het eerste sprankje voorjaar barrevoets gaan lopen
tot diep in het najaar.
Veel dingen zou ik laten voor wat ze zijn.
Ik zou meer in de achtbaan gaan.
Ik zou vaker in de zon liggen.

Geen opmerkingen: