zondag 13 januari 2008

Logeerpartij

Logeerpartij
Niet zo lang geleden was een logeerpartij nog een hele logistieke operatie. Over en weer bellen met andere ouders over eet-en slaapgewoontes, matrasje van op zolder halen, zorgen voor wat lekkers voor een 'middernachtpicknick' (ik vulde altijd 2 broodtrommels met snoep, fruit en een drankje en legde die op tafel, onder een doek, soms deed ik er een klein cadeautje bij), opletten of een kind geen heimwee kreeg enz.
Dit weekend heb ik meer tijd voor mezelf gehad dan in de afgelopen maanden en dat kwam ook door een logeerpartij. Wat kunnen dingen veranderen! Thomas had zijn vriendje Anthony te logeren. Een schat van een kind. En wat kunnen die twee kletsen! Omdat ze al zo groot zijn (respectievelijk 10 en 11) mochten ze van mij in nun eentje gaan eten bij de pizzeria op de hoek. Ze kregen geld mee en een mobieltje. Ook ben ik voor de zekerheid nog heel even gaan kijken. Ik smolt toen ik die twee zag zitten. Ben zelf lekker op de bank gekropen met een afhaalmaaltijd en een tijdschriftje. Toen ze terugkwamen zei Thomas blij 'het was heel gezellig met zijn tweetjes'. En nu zijn ze -alweer met zijn tweetjes- naar de bioscoop, ik haal ze straks wel even op, want moe als ze zijn wil ik niet dat ze zelf door de stad gaan zwalken. Want van slapen is niet veel gekomen, dat is dan een constante factor!