zaterdag 19 januari 2008

Andere werelden

Mijn hemel, wat een druilerige dag. Grauwheid troef. Thomas was vandaag met geen mogelijkheid vooruit te branden. Zelf ben ik even de stad in gegaan, op bezoek bij mijn middelste zus en haar gezin...Thomas bleef thuis, ik was mobiel bereikbaar. Heerlijk dat dit tegenwoordig kan, wat een ongekende vrijheid opeens!

Maar het weer, hè, dat blijft tegen zitten. Zo zacht, maar zo grijs. Bah. De hele stad lijkt in grauwe grijsschakeringen gehuld. Maar gelukkig ben ik met een verhaaltje bezig. Een verhaaltje dat zich afspeelt in een romantisch klein Iers eiland. Nu zal het daar vast ook veel regenen, maar in mijn verbeelding zie ik alleen maar fantastische landschappen, groen gras, spectaculaire rotspartijen en het schuim van de oceaan. Heerlijk om altijd te beschikken over andere werelden, al zitten ze alleen maar in je hoofd...

En in het onwaarschijnlijke geval dat iemand die dit leest alles weet over het eilandje Inis Meain:
neem contact met me op! (vertaalslag@planet.nl)

Geen opmerkingen: