maandag 4 februari 2008

Volwassenheid en goede voornemens

Aan mijn site over thuiswerkmoeders beleef ik veel plezier. Ik schrijf over onderwerpen die vele moeders raken, voor een deel kan ik uit eigen ervaringen putten, ik krijg leuke reacties van wildvreemden en ik heb een extra reden om me verder te verdiepen in moederschap en (thuis)werk.
Afgelopen zaterdag was ik in de stad en stond toen even met het boek 'Fulltime moederen: de andere carrière' in mijn handen. Zelf ben ik een werkende moeder, maar ik heb veel respect en bewondering voor moeders die hun carrière aan de wilgen hangen en zich uitsluitend aan hun gezin wijden.
Toch heb ik het boek niet gekocht, want ik heb iets te leren (en wie mijn blog vaker leest weet dit allicht al), nl mijn geld beheren. De combinatie van wisselende inkomsten en een gat in je hand is ongunstig. Als kleine zelfstandige is je financiële bestaan onzeker, maar ik ken genoeg mensen die zich wel weten te redden door strak te plannen en geld opzij te zetten. Ik ben nu 40 en dus echt echt echt volwassen, tijd om dit probleem werkelijk onder ogen te zien en er ook wat aan te doen. Dus vanmiddag, terwijl Thomas een workshop graffiti doet, ga ik een boek lezen over geld ("Your money or your life") in plaats van me weer te verdiepen in het boek waar mijn voorkeur naar uitgaat "Mompreneurs online: using the Internet to build workathome success".
Het is nooit te laat om opnieuw te beginnen.

Geen opmerkingen: