donderdag 7 februari 2008

Voor-en nadelen van thuiswerken

Thuiswerken heeft, zoals tal van takken van sport, zowel voor-als nadelen.

Er is zelfs iets vreemds mee aan de hand, de voordelen kunnen als je niet uitkijkt nadelen worden.

Een paar voorbeelden om dit te verduidelijken:
* Als thuiswerkmoeder kan ik in mijn oude kloffie werken. Het probleem is dat ik sinds ik vanuit huis werk definitief voor het slonsdom heb gekozen en nooit meer iets anders dan mijn oude kloffie aantrek.
* Als thuiswerkmoeder kan ik mijn schema aanpassen aan omstandigheden (ziek kind, schoolreisje, familiecrisis...). Dat is een groot goed, maar als je niet uitkijkt kom je niet aan je werk toe omdat je je voortdurend aanpast.
* Ook het omgekeerde probleem duikt wel eens op. Ik kan op elk gewenst moment werken. Dat leidt er soms toe dat ik ook echt op elk moment werk en dat mijn arm voelt als een verlengstuk van de computer.

Hoe dan ook, bij bovenstaande gevallen gaat het er natuurlijk om hoe je zelf met je thuiswerkouderschap omgaat en ik merk dat ik, al doe ik het al jaren, daarin nog wel dingen te leren heb. En 1 ding is me wel duidelijk: de voordelen wegen nog altijd aanzienlijk zwaarder dan de nadelen.

Geen opmerkingen: