vrijdag 1 februari 2008

Mooie mix

Vandaag mocht ik tussen de bedrijven door gaan tolken op een notariskantoor.
Het is sinds een paar jaar verplicht om een tolk in te zetten als mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn een huis in Nederland kopen. De tolk vertaalt dan de inhoud van de akten van levering en hypotheek die door de notaris worden voorgelezen en toegelicht.

Voor mij is dit een leuke 'nevenactiviteit'. Ik doe het werk uitsluitend onder schooltijd en Den Haag, waardoor mijn bestaan als thuiswerkmama niet in het gedrang kom en ik werk voornamelijk voor een notariskantoor hier zowat om de hoek, waardoor ik weinig tijd kwijt ben. Het is bovendien mensenwerk (en mensen, die mis ik soms wel in de cocon van mijn werkkamer), want je biedt op een bescheiden manier ondersteuning aan mensen die iets ingrijpends doen, een huis kopen doe je immers niet zomaar.

Nu ga ik nog snel vertalen en daarna Thomas halen...

Geen opmerkingen: