dinsdag 11 maart 2008

Stichting Tegenbeeld


Gisteravond was ik naar een vergadering van de SVVT (Stichting Vrouwelijke Vertalers en Tolken). Een sympathieke club, die om de 2 maanden vergadert in Pulchri Studio te Den Haag. Bij die gelegenheid is er bijna altijd een (gast)spreker en de onderwerpen die de revue zijn gepasseerd waren stuk voor stuk de moeite waard. Maar het zou te ver voeren om het over alle lezingen te hebben die ik heb bijgewoond sinds ik tot deze Stichting toetrad in 2000. Gisteren, dus, kwam iemand ons vertellen over Stichting Tegenbeeld. Het is aan deze stichting te danken dat er, met name in Leiden, gedichten op gevels zijn geschilderd. Koren op de molen van taalliefhebbers, dat laat zich denken.
Op de afbeelding staat één van mijn favoriete gedichten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is ook mijn favoriete gedicht. Het was het lievelings gedicht van mijn moeder en het hing bij ons in huis ergens in een lijst. Ik heb de tekst nooit echt goed begrepen totdat ik haar verloor en daarna zelf moeder werd..

Anoniem zei

Wat grappig dat er een stichting voor vrouwelijke tolken bestaat. Komen zij andere kwesties tegen dan mannelijke tolken, vraag ik mij dan af. (Maar ik ben dan ook geen tolk)