maandag 13 februari 2012

Hoezo lastige puber?!


De laatste maanden verdiep ik me intensief in het 'fenomeen' puber. Theorie en praktijk vullen elkaar daarbij mooi aan.

Ik heb net een geweldig boek over dit onderwerp gelezen, een uitgave van Scriptum, geschreven door Laura Tietjens. Dit is niet alleen een boek over pubers maar ook door en van pubers. Meer dan tien diepte-interviews en talrijke citaten bieden verhelderende inzichten. De aansprekende en moderne foto's waarop tieners staan afgebeeld zoals ze zijn werden ook door tieners gemaakt, nl door Crisilde van den Assem en Joren Molter.

Het boek gaat met name over hoe je de communicatie met je puber goed houdt.

Binnenkort ga ik een recensie/samenvatting van dit boek schrijven en op mijn thuiswerkmamas-site plaatsen. Nu houd ik het bij een citaat uit het boek. Een moeder is aan het woord: 'In Iran kenden we twee woorden niet': 'overspannen' en 'pubers' (Mitra, Iraanse moeder).

Geen opmerkingen: