donderdag 24 januari 2008

Ochtendlicht


Het lijkt me heerlijk om te kunnen schilderen. Om met mijn eigen handen, een kwast en een palet met mooie olieverf de schoonheid van de wereld op doek te kunnen toveren. Helaas kan ik beslist niet schilderen of tekenen. Met een glimlach op de lippen denk ik terug aan een 'schildersessie' met Thomas, 2 andere kinderen en ik. Iedereen gebruikte sjablonen, behalve Thomas (die trots verkondigde: "ik ben tenminste een echte kunstenaar!").


Gelukkig is het met een fotocamera wat makkelijker om schoonheid vast te leggen, al heb ik ook op dat vlak nog het nodige te leren. Maar ach, wat geeft het, met mijn supereenvoudige cameraatje kiek ik er lustig op los, op sommige dagen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.


Dat begint dan met het ochtendlicht fotograferen vanaf het balkon van de slaapkamer (en eindigt nogal eens met melige zelfportretten: hoe slecht ziet een mens eruit na tig uur aan de computer? Heel slecht!), daarom heb ik louter een ochtendfoto aan dit berichtje toegevoegd. Lijkt me beter voor alle betrokkenen, zoals dat heet.

Geen opmerkingen: