woensdag 27 februari 2008

Voor Eden: zo krijgt ze het voor elkaar

Hoi Eden,
"Hoe krijgt ze het voor elkaar?" heb ik alweer heel wat jaren geleden gelezen. Het is geen praktisch how to-boek, maar een luchtige roman over een zekere Kate, medio dertig, die een carrière heeft in de financiële wereld. Ze heeft ook twee jonge kinderen en een man. Haar leven is een soort logistieke nachtmerrie,waarin ze voortdurend akrobatische toeren moet uithalen. Ze voelt zich voortdurend tekort schieten op alle fronten(herkenbaar!).

Ik heb het destijds in het Engels gelezen en herinner me uitdrukkingen als 'sheer exhaustion' en 'excruciating boredom' waarmee ze het moederschap (op sommige momenten, wel te verstaan!) omschrijft.

Een geestig boek, maar geen literatuur met een grote L.

Kijk anders even op de link die ik in mijn berichtje had geplaatst, dan kun je wat meer lezen (zoals reacties van lezers)en je een beeld vormen...

En nu ga ik het voor elkaar krijgen om a) te ontspannen in bad en b) op tijd naar bed te gaan. Minder spectaculair dan het leven van fondsmanager Kate, maar mijn leven is echt en het hare fictie...

1 opmerking:

Anoniem zei

Dank je wel! Wat een service!