dinsdag 14 oktober 2008

Mama Wil

Financiële onafhankelijkheid is geen thema dat me onverschillig laat. Ik heb zo'n vermoeden dat dit voor heel wat moeders in Nederland geldt. Juist omdat de Nederlandse moeder graag part-time werkt en veel zorgtaken zelf wil verrichten is financiële onafhankelijkheid lang niet altijd vanzelfsprekend. Dit hoeft geen probleem te zijn, als je partner kostwinner is, als jullie allebei tevreden zijn over de taakverdeling en ...als de relatie blijft voortduren. Maar de cijfers liegen er niet om: 1 huwelijk op 3 strandt.

Er is dus genoeg reden om het onderwerp financiële onafhankelijkheid serieus te nemen. Dat kan bijvoorbeeld door het inspiratie-café van MAMA WIL te bezoeken in Enschede, bij activiteitencentrum Prismare op 31 oktober, vanaf 19 uur. Voor meer informatie verwijs ik naar mijn site: www.thuiswerkmamas.nl
Klik op de tab 'Werk'.

Zelf ben ik geen held als het op geldzaken aan komt. De administratie van mijn bedrijf komt altijd op de laatste plaats. Dankzij de hartverwarmende steun van familie en vrienden ben ik nu bezig met een grondig plan van aanpak, met concrete maatregelen (geen krediet meer bij de bank), leuke Excell-staafjes (het is heel belangrijk om ergens plezier in te scheppen en als staven en grafieken mij daarbij helpen, so be it!) en nog veel meer. Ik zit nog steeds niet te juichen bij het berekenen van de omzetbelasting, maar ik schep er toch een zeker genoegen is. Geldzorgen genereren zoveel onrust dat het de moeite waard is om ze aan te pakken, waarbij ik een uitspraak van Dostoievski in mijn achterhoofd houd "geld is gemunte vrijheid".

Geen opmerkingen: