vrijdag 12 november 2010

Beelden en woorden


Beeld hierboven: gisteren ging ik door weer en wind naar Hilversum voor een tolkopdracht. Dit mooie beeld trok mijn aandacht...

Een groot deel van de tijd ben ik met woorden bezig. Mijn dagen, avonden en soms ook nachten worden gevuld met woorden die ik lees, opschrijf, opzoek, uit mijn hoofd leer en vertaal. Ik kan vrolijk worden van de klank van bepaalde woorden en ik kan wakker liggen van netelige spellingskwesties zoals de beructhe tussen-en.

Wel heb ik gemerkt dat ik door de jaren heen steeds meer 'in mijn hoofd' ging zitten, terwijl een mens veel meer is dan alleen een hoofd.

Al een tijdje ben ik bewuster om me heen gaan kijken, op bescheiden schaal gaan tekenen, schilderen en fotograferen. Woorden vullen elkaar perfect aan: waar woorden tekort schieten spreken beelden boekdelen en waar beelden ontbreken kunnen woorden soelaas bieden.

Mijn tip voor elke thuiswerkmama die heel sterk op 1 ding is gericht is dan ook: neem ook tijd voor het omgekeerde. Ben je, bijvoorbeeld, de hele dag bezig met het ontwerpen van kinderkleding, rust dan 's avonds uit door een boek te lezen, zit je de hele dag aan de computer voor je werk, las dan in het weekend een computervrije dag in en trek het bos in voor een wandeling.

Geen opmerkingen: