zaterdag 7 mei 2011

Illustraties van Hanneke de Jager

Gisteren vond ik mezelf zielig. Heel zielig zelfs. Hoog tijd om mezelf eens te verwennen en leuke dingen te kopen in de stad. Deze retail therapy pas ik slechts zelden toe. Voordeel is dat je dan echt geniet als je het wel doet.

Om mijn geweten te sussen ben ik naar WAAR gegaan (vroeger fair trade winkel genoemd). Zo kan een mens zichzelf flink voor de gek houden.

Hoe dan ook, ik kocht daar prachtige houten letters & het boek 'Wonen is een werkwoord' dat gemaakt is door styliste Yvonne Bakker, illustratrice Hanneke de Jager en fotograaf John Dummer. Een boek met prachtige foto's, haalbare woonprojecten en handige suggesties.

De illustraties vind ik ronduit geweldig, een lust voor het oog. Sierlijk, origineel en raak. Vandaag moet ik werken, al is het zaterdag, maar ik heb al een enorme achterstand opgelopen omdat ik naar de site van Hanneke de Jager ben gaan surfen: ik heb mijn ogen uitgekeken. Wat een variatie, wat een aanbod. Echt een aanrader, of je nu een verhuiskaart wil sturen, een kinderkamer wil behangen of originele stickers voor aan de muur wil kopen.

Zie: www.hannekedejager.com

Het is jammer dat ik pas in september jarig ben want ik weet al wat ik voor mijn verjaardag wil: een van Hanneke's olieverfschilderijen.

Nu ga ik weer vertalen, maar eerst nog een blik werpen op de site van Hanneke, van zulke beelden wordt een mens blij.

Geen opmerkingen: