dinsdag 18 december 2007

Voornemens / Resolutions

Cartoon Cheryl Demas, www.wahm.com Nederlands

Gisteren het plan opgevat om eens een week lang 's avonds niet aan de computer te zitten. Toen Thomas in bed lag wist ik -voor het eerst in zeer lange tijd- even niet wat te doen. Een lekker gevoel eigenlijk. Dat ik daarna voor de buis ben neergeploft (ontstellend, Nigella Lawson is niet meer op de buis op maandagavond, zijn er dan geen zekerheden meer?) en daarna vroeg mijn bed in ben gekropen met een boek van Coetzee is natuurlijk niet zo spannend, maar wel, eh, de waarheid. Vandaag kreeg ik een mooie nieuwe opdracht. Een grote en mooie nieuwe opdracht. Dus vanavond ben ik weer aan de computer te vinden. En dat zal de rest van de week nog wel vaker voorkomen. Ik heb mijn goede voornemen dus welgeteld 1 dag volgehouden. Ach, met voornemens is het een beetje gesteld zoals met beloften, in de woorden van Mick Jagger "Don't you know promises were never meant to keep?".
English
Yesterday I resolved to refrain from working at the computer in the evenings for an entire week. When Thomas was in bed I did not really know what to do. A nice feeling, actually. Admittedly, the fact that I then decided to watch telly for a while (no Nigella on Monday, is there nothing one can count on?) and then went to bed early with a book by Coetzee might not be very exciting, but it has the merit of being, well, the truth. To-day I was given a nice new assignment. A nice big new assignment. So, predictably, I am spending this evening at the computer and this is bound to happen more often this week. I kept my resolution for one single evening. Well, no matter, resolutions are a bit like promises, and Mick Jagger sings "Don't you know promises were never meant to keep?".

Geen opmerkingen: