zondag 16 december 2007

Video chaos

Nederlandse versie
Dit weekend zou ik me ontspannen, had ik me stellig voorgenomen. Eindelijk de tijd nemen om naar videobanden te kijken die ik al lang geleden heb opgenomen. Er lag een heel stapeltje op me te wachten. Enthousiast schoof ik de band met de titel 'Wire in the blood' (een Britse detective) in het apparaat. Het bleek een aflevering van 'Huis Anubis' te zijn. Toen ik uit nostalgische overwegingen naar een aflevering van 'Inspector Morse' wilde kijken, bleek er een Franse film overheen te zijn opgenomen. Dan maar het wat zwaarmoedige werk van Lars von Trier 'breaking the waves' erin gedaan. In dit geval stemde de titel van de videoband overeen met de inhoud, helaas hield de band abrupt op, ergens midden in dit meesterwerk. Het valt nog niet mee, dat ontspannen.
English version
I had made the resolution to relax this weekend. To finally take the time to watch video tapes I taped ages ago. There was a whole pile of them available. With enthusiasm, I inserted the tape 'Wire in the blood' in the recorder. It turned out to be an instalment of the youth series 'Huis Anubis'. When I decided to watch Inspector Morse instead, as a trip down memory lane, it turned out I had taped a French movie over it. I finally turned to Lars von Trier's rather heavy 'Breaking the waves', only to find the tape stopped right in the middle of this masterpiece. It ain't always easy to relax.

Geen opmerkingen: