woensdag 21 november 2007

Hemelse woensdag

Julie & Lara

Nederlandse versie

Wie na het lezen van de vorige berichten denkt dat het bestaan van een thuiswerkmama een en al kommer en kwel is, zal opgelucht zijn om te vernemen dat niets minder waar is. Zo is woensdag zonder meer één van mijn favoriete dagen. Eerst Thomas naar school brengen, daar dan even met andere ouders koffie drinken. Om 9 uur schuif ik dan aan mijn bureau en doe ik een paar uur iets 'nuttigs' (die calvinistische inslag, die drang om te werken, die zal wellicht nooit verdwijnen) en daarna lekker niets anders aan mijn hoofd dan mijn eigen kind, en soms ook andere kinderen. Vandaag komt bijvoorbeeld de tweeling Lara & Julie spelen, zie de foto hierboven. En 's avonds, als het hier in huis weer stil is, als Thomas slaapt, dan ga ik nog wel eens aan het werk of mag ik van mezelf naar een Britse detective kijken, bliss, that's what it is.

Reactie op een reactie:
Mijn vriendin Jet reageerde onlangs op mijn berichten met de stelling 'ik ben tot de conclusie gekomen dat je een manager nodig hebt.' Jet heeft groot gelijk. Ik heb ook een manager nodig. En een secretaresse. Een agent. Een personal assistant. Een kok. Een masseur. Een huishoudster. Een nanny. Maar tot die tijd ploeter ik maar even voort...

Thuiswerkmama Anne-Marijn, http://www.thuiswerkmamas.nl/


English version
In case the previous postings have left you wondering if working at home has any perks at all...rest assured, there are plenty. Wednesdays are definitely among my favourite days. After bringing Thomas to school I have a cup of coffee with other parents. At 9 I'm back at my desk for a few hours of 'useful work' (I will probably never ever get rid of that strong feeling that one must work, no matter what) and after that I merely have my own child -and quite often a few others- on my mind from 1 p.m. onwards. To-day for instance, the lovely twins Lara and Julie (see the photograph on top of the page) are coming over to play. And in the evenings, when the house has become quiet again and when my son Thomas is asleep I work another shift or, better still, sit down and enjoy a British detective on the telly ('Midsomer murders' for instance). Wednesdays are often...sheer bliss.

Feedback on feedback:
My friend Jet reacted to some of the previous postings by stating "after reading the rest of the postings I have reached the conclusion you need a manager, like artists do." And Jet is absolutely right of course. I need a manager. And a secretary, an agent, a personal assistant, a cook, a masseur, a housekeeper and a nanny would come in handy too. But until I can afford them, I'll go on struggling ;)-

Anne-Marijn, work-at-home-mom, www.thuiswerkmamas.nl

Geen opmerkingen: