dinsdag 20 november 2007

De slappe was


De administratie van mijn bedrijf is, zacht uitgedrukt, niet mijn favoriete bezigheid. Sterker nog, als ik 1 reden zou moeten bedenken om het zelfstandig ondernemerschap de rug toe te keren dan zou het de administratie zijn. Keer op keer maak ik fouten op dit gebied. Sommige opdrachten vind ik zo leuk dat ik helemaal vergeet dat ik er ook geld mee moet verdienen. Gevolg? Ik onderhandel niet scherp genoeg over de prijs of ik stuur mijn declaratie te laat uit. Of allebei. Soms verlies ik me in stapels werk, maar ook dat is niet per definitie gunstig voor de omzet omdat ik de administratie dan laat versloffen. De laatste tijd is het ook weer zo gegaan. Ik was druk, druk, druk. Maar nu zijn er geen smoezen meer, geen alibi's. Thomas heeft vandaag school & naschoolse opvang, ik heb mijn vertaalwerk af en ik moet de dag besteden aan het orde op zaken brengen. Brrr. Denk aan mij! En wie zelf een eigen bedrijf heeft en een paar goede tips heeft over het administreren ervan....schroom niet om hier een reactie achter te laten, graag zelfs!


Een ietwat wanhopige thuiswerkmama



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je geen zin hebt in administratie kun je altijd eerst nog gaan bloggen, inderdaad!
Groeten,
Jet

Anoniem zei

Anne-Marijn,
Ik heb nu ook de andere berichten gelezen en kom tot de conclusie dat je een manager nodig hebt. Net zoals artiesten dat hebben.
Groeten,
Jet