woensdag 26 december 2007

NEDERLANDS
Op 19 december is Marieke van der Horst, een goede vriendin van mijn moeder, overleden. Op haar rouwkaart stond een mooi gedicht dat ze zelf vroeger heeft geschreven.

Ouderlijk huis

Ik droomde dat het zomer was
't lome groen van de bomen
schaduwend in de tuin
warm oranje plekken goudsbloemen
insecten zoemend om mijn hoofd
achter mij de koele
donkerte van het oude huis:
de open deuren van de serre

er hoefde niets meer te gebeuren

[verschenen in KAFT, 1958]

Rust zacht, Marieke.

ENGLISH
On 19 December, Marieke van der Horst, a dear friend of my mum, died. Her funeral card quotes a beautiful poem written by Marieke herself, a long time ago.

Parental home

It was summer in my dreams,
lazy green shade of trees
warm orange hues of marigold
insects buzzing around my head.
Behind me, the cool
darkness of the old house and
the open doors of the conservatory

I needed nothing more.

[Published in KAFT, 1958]

Rest in peace, Marieke.

Geen opmerkingen: